Familie, Geheimen
Commonwealth
Ann Patchett
London: Bloomsbury, 2017
322 p.
9781408880364 (paperback)

Bert Cousins wordt verliefd op de vrouw van een collega en een scheiding volgt. Het leven van de vier ouders en zes kinderen raakt ontregeld. Noodgedwongen brengen de kinderen de zomers gezamenlijk door op het platteland. Omdat hun ouders hun eigen problemen hebben, sluiten de kinderen een verbond waarbij ze elkaar afwisselend negeren en voor elkaar opkomen. Als een van de meisjes, Franny, een relatie krijgt met een schrijver, vertelt ze hem over haar jeugd. De man schrijft er een boek over dat een geweldig succes wordt. Uiteindelijk zijn de inmiddels volwassen kinderen gedwongen hun verleden onder ogen te zien en hun verlies en eigen rol te accepteren. Het verhaal volgt de families gedurende vijftig jaar, afwisselend in het verleden en de toekomst. Het toont de moeizame relaties van de kinderen onderling die één gezamenlijke vijand hebben: hun ouders. Door de tijdswisselingen is het soms moeilijk te volgen. De hoofdstukken eindigen op een hoogtepunt en pas veel later wordt duidelijk …Lees verder

Over Ann Patchett

CC BY 3.0 - Foto van/door David Shankbone

Ann Patchett (Los Angeles, 2 december 1963) is een Amerikaans schrijver.

Patchett werd geboren in Los Angeles en verhuisde op haar vijfde naar Nashville, Tennessee. Ze bezocht de Sarah Lawrence College en de University of Iowa Writers' Workshop. In 1990 studeerde ze aan de Fine Arts Work Center in Provincetown, Massachusetts, waar ze haar eerste roman schreef, The Patron Saint of Liars.

Haar derde roman, The Magician's Assistant, was genomineerd voor de Orange Prize for Fiction en leverde haar een Guggenheim Fellowship op. Voor haar volgende boek, de wereldwijde bestseller Bel Canto, ontving ze de PEN/Faulkner Award en de Orange Prize for Fiction. Dit boek behaalde een oplage van meer dan een miljoen exemplaren in de Verenigde Staten en werd vertaald in 30 talen, waaronder het Nederlands: Belcanto.

In haar memoires Truth & Beauty uit 2004 beschrijft Patchett haar vriendscha…Lees verder op Wikipedia